سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

ویروس "مرس" جان یک ایرانی را گرفت/ هکرهای ایران سه سال از آمریکا جاسوسی می‌کردند/حمله به ایران "اشتباه محض" است/ آمریکایی‌ها دنبال سرمایه‌گذاری در ایران هستند

گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است    : 

 

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل تدوین سیاست چندجانبه‌گرایی توسط اوباما، پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای، انتقاد سناتور آمریکایی از سیاست‌های اوباما درباره ایران، نیاز اسرائیل به آمادگی نظامی مقابل تهدید هسته‌ای ایران، جاسوسی فیس‌بوکی از مقامات اسرائیلی و آمریکایی، "پایان امپراتوری جهانی آمریکا"، پاسخ منفی سودان به پدافند هوایی ایرانی، استقبال تهران از دعوت عربستان به نشست کشورهای اسلامی، "اشتباه محض" بودن حمله اسرائیل به ایران، فوت یک ایرانی بر اثر ویروس "مرس"، تلاش فعالان اقتصادی آمریکا برای سرمایه‌گذاری در ایران، لزوم تغییر سیاست‌های ایران برای بهبود روابط با اعراب، حمایت کری از سیاست‌های اوباما درباره ایران، قول یک فرمانده سپاه برای نابود کردن اسرائیل، و ادعای یک نویسنده مبین بر پناهندگی جاسوس ایرانی در آمریکا می‌شود.

 

جروزالم پست/ اوباما چارچوب کلی دکترین چندجانبه‌گرایی را در سخنرانی سیاست خارجی خود مشخص کرد 

 

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سخنرانی مهم سیاست خارجی خود خطاب به دانشجویان نظامی دانشگاه نظامی "وست پوینت" گفت: قدرت جدید آمریکا توانایی مقامات این کشور در عمل به قوانین و مقرارت بین‌المللی است. وی افزود: گسترش سلاح‌های شنیع در ایران از مثال‌هایی است که آمریکا توانسته با شرکای خود در جامعه جهانی نرم‌های بین‌المللی را پیاده کند.

اسرائیل

 

اوباما با توجیه سیاست خود درباره ایران هم تصریح کرد: تلاش دیپلماتیک بین‌المللی "دنیا را طرف ما نگه داشته است. احتمال موفقیت هنوز دور از دسترس است و ما همه گزینه‌ها را برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای حفظ می‌کنیم، اما برای اولین بار در ده سال، یک شانس بسیار واقعی برای رسیدن به توافقنامه‌ای بزرگ داریم."

 

تایمز اسرائیل/ وزیر خارجه ایران از "پیشرفت" در مذاکرات هسته‌ای با اتحادیه اروپا خبر داد 

 

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه گفت در مذاکرات با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشرفت حاصل شده است. وی یادآور شد: "ایران مصمم است راه‌حلی پیدا کند که به حقوق ملت ایران احترام بگذارد و همچنین هرگونه سوء تفاهم درباره تأسیسات برنامه هسته‌ای ایران را هم برطرف کند."

اسرائیل

 

ظریف افزود: "مسئله فقط زمان است، اما برای رسیدن به توافق اراده سیاسی هم باید اظهار شود. می‌توانم به شما اطمینان بدهم که طرف دیگر اراده سیاسی برای رسیدن به توافق را دارد."

 

تایمز اسرائیل/ سناتور "کروز": آمریکا دارد اشتباهات درباره کره شمالی را درباره ایران تکرار می‌کند 

 

تنها چند ساعت پس از سخنرانی بسیار مهم سیاست خارجی باراک اوباما در دانشگاه نظامی "وست پوینت" و دفاع از موفقیت‌های دولت در آوردن ایران پای میز مذاکره، "تد کروز" سناتور جمهوری‌خواه نماینده ایالت تگزاس از استراتژی آمریکا درباره ایران انتقاد کرد و هشدار داد که رئیس‌جمهور دارد اشتباهاتی را که منجر به هسته‌ای شدن کره شمالی شد درباره ایران تکرار می‌کند.

اسرائیل

 

کروز که یک روز بعد از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و مقامات دیگر اسرائیل در اورشلیم با خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: "تکرار اشتباهات درباره کره شمالی در پرونده ایران یک راه احمقانه و خطرناک است. به نظر من اقدامات بد ایران تقاضای این کشور برای غنی‌سازی اورانیوم را کاملاً غیر قابل قبول کرده است." 

 

این سناتور آمریکایی با اشاره به برنامه ساخت موشک‌های قاره‌پیمای ایرانی نیز خاطرنشان کرد: "این موشک‌ها تنها برای یک هدف ساخته می‌شوند: برای فشار آوردن بر آمریکا و اروپا. در عین حال، توافق ژنو به ایران اجازه می‌دهد تا ساخت فناوری موشک‌های قاره‌پیما را تکمیل کند، که برای امنیت اسرائیل و همچنین آمریکا بسیار بد است." 

 

شبکه 7 اسرائیل/ ستون نظرات: زندگی با ایران: ضرورت استراتژیک اسرائیل

 

در پاسخ به خطر تقریباً قطعی بمب‌های هسته‌ای ایرانی، اسرائیل هم باید به یک بازدارنده واضح هسته‌ای با پدافند چند لایه دفاع فعال دست پیدا کند. این اقدام پیچیده باید شامل دفاع سایبری، فناوری‌های نوظهور فضایی، به علاوه تغییر در برخی جنبه‌های برنامه هسته‌ای اسرائیل باشد که به عمد درباره آن‌ها شفاف‌سازی نمی‌شود.

اسرائیل

 

همه دشمنان منطقه‌ای، و در رأس آن‌ها ایران، باید بدانند که اسرائیل همین الآن هم یک قدرت هسته‌ای است، اما بیرون آوردن بمب‌ها از "زیرزمین" به اورشلیم کمک خواهد کرد تا هرگونه تردید باقیمانده درباره اراده و ظرفیت هسته‌ای اسرائیل را نیز از بین ببرد. هرگز نباید به ایران اجازه دهیم فکر کند که نیروهای استراتژیک اسرائیل نسبت به آغاز حمله از سوی دیگران بیش از حد آسیب‌پذیر هستند.

 

بالأخره زمان آن رسیده که واقعیت‌های واضح را بپذیریم: ایران به سرعت در جهت رسیدن به ظرفیت نظامی هسته‌ای پیش می‌رود. این کشور اخیراً به مذاکره‌کننده‌های 1+5 هشدار داد که درباره موشک‌های بالستیک خود حتی مذاکره هم نخواهد کرد. بعد از احتمالاً دو سال که وضعیت کنونی تثبیت شود، گزینه حمله نظامی اسرائیل دیگر واقع‌گرایانه نخواهد بود.

 

تایمز اسرائیل/ استفاده هکرهای ایرانی از فیس‌بوک برای جاسوسی از اسرائیل 

 

هکرهایی که به احتمال زیاد ایرانی هستند، با استفاده از پروفایل‌های قلابی در فیس‌بوک، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی اقدام به استخراج اطلاعات از سازمان‌ها و نهادهای دولتی اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی کرده‌اند. یک گروه امنیتی آمریکایی به نام "آی‌سایت پارتنرز" روز پنج‌شنبه جزئیات این کلاهبرداری را افشا کرد و نشان داد که چگونه هکرها طی "یک کمپین جاسوسی سایبری هماهنگ و طولانی‌مدت" بیش از دو هزار مقام دولتی و تجاری از جمله سیاست‌مداران ارشد، پرسنل دیپلماتیک، دستیاران نمایندگان کنگره، خبرنگاران و غیره را هدف قرار داده‌اند.

اسرائیل

 

کمپانی آی‌سایت اعلام کرده که اگرچه مدرک مستقیمی وجود ندارد که اثبات کند ایران پشت این کلاهبرداری است، اما شواهد جانبی زیادی در این‌باره هست، از جمله ساعاتی که هکرها با قربانیان خود تماس برقرار می‌کردند ساعات غیر معمولی بوده و زمان استراحت آن‌ها هم، علاوه بر نشانه‌های دیگر، با زمان خواب نیمه روز در تهران هماهنگ بوده است.

 

به علاوه، یک مدرک بسیار موثق هم وجود دارد که ایران را به این کلاهبرداری وصل می‌کند: سایت قلابی newsonair.org     که هکرها لینک خبرهای آن را برای قربانیان ارسال می‌کردند، توسط یک کمپانی در تهران ثبت‌نام شده است.

 

به گزارش این کمپانی امنیتی، این کلاهبرداری که "خبرآور" نامیده شده دست‌کم از سال 2011 آغاز شده و هکرها در این مدت شخصیت‌های مجازی با جزئیات باورکردنی در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، لینکداین، گوگل پلاس، یوتیوب، بلاگر و غیره ساخته و به این ترتیب از افرادی که حامی اسرائیل بودند، اطلاعات جمع کرده‌اند.

 

تایمز اسرائیل/ ایران می‌گوید: "امپراتوری جهانی آمریکا دارد به پایان می‌رسد" 

 

یک فرمانده نظامی ارشد ایران روز چهارشنبه گفت: امپراتوری جهانی آمریکا "در حال پایان یافتن" است، چون جای پای این کشور در دنیا رو به تضعیف است. حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران افزود: مقامات سراسر جهان اسلام دیگر زیر پای مقامات آمریکایی "فرش قرمز پهن نمی‌کنند." وی خاطرنشان کرد: در عین حال نفوذ ایران و توانایی‌های این کشور در بازدارندگی دشمنان در حال افزایش است.

اسرائیل

 

سلامی به طور خاص به سفر غیرمنتظره اخیر اوباما به پایگاه هوایی "بگرام" در افغانستان برای حضور در مراسم بزرگداشت سربازان کشته شده آمریکایی اشاره کرد و با ارائه برداشتی متفاوت از این سفر تصریح کرد: رئیس‌جمهور آمریکا باید بدون اعلام قبلی به افغانستان سفر می‌کرد چون حامد کرزای رئیس‌جمهور افغانستان پیشنهاد اوباما برای سفر به کشورش را رد کرده بود. 

 

یدیعوت آحارانوت/ سودان می‌گوید بعد از حمله اسرائیل به پیشنهاد پدافند هوایی ایران پاسخ منفی داده است 

 

وزیر خارجه سودان روز پنج‌شنبه گفت کشورش پس از حمله هوایی سال 2012 که این کشور اسرائیل را مسئول آن دانسته بود، پیشنهاد ایران برای تأسیس پدافند موشکی در ساحل دریای سرخ را رد کرده است، چون می‌ترسیده که این کار رقیب منطقه‌ای ایران یعنی عربستان سعودی را ناراحت کند.

اسرائیل

 

"علی کارتی" طی سفر اخیر خود به عربستان یادآور شد: "ایران بعد از حمله اسرائیل پیشنهاد داد پدافند هوایی در ساحل غربی دریای سرخ تأسیس کند، اما سودان این پیشنهاد را رد کرد، چون برای این کار متخصصین تسلیحاتی ایران باید به سودان می‌آمدند." وی افزود: "ما این پیشنهاد را رد کردیم، چون حضور ایرانی‌ها خلاف میل عربستان سعودی بود، و ما این را نمی‌پذیریم."

 

تایمز اسرائیل/ ایران از دعوت عربستان به نشست کشورهای اسلامی استقبال کرد 

 

بنا به اظهارات روز پنج‌شنبه یکی از مقامات ایرانی، عربستان سعودی از این کشور دعوت کرده تا در نشست ماه آینده وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی در جده شرکت کند.

اسرائیل

 

حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران از این اقدام "دوستانه" رقیب منطقه‌ای ایران استقبال کرد. این در حالی است که روابط دو طرف بر سر درگیری‌ها در سوریه و همچنین ناآرامی‌ها در بحرین تضعیف شده است.

 

یدیعوت آحارانوت/ حمله اسرائیل به ایران طی مذاکرات یک "اشتباه محض" خواهد بود 

 

پروفسور "میر لیتواک" مدیر مرکز مطالعات ایران در دانشگاه تل‌آویو می‌گوید: "گزینه نظامی اسرائیل دیگر وجود ندارد، چون امکان ندارد آمریکا در حالی که با ایران درباره توافق دائم مذاکره می‌کند به عملیات نظامی اسرائیل چراغ سبز نشان دهد."

اسرائیل

 

وی همچنین افزود: "حمله نظامی اسرائیل علیه ایران در حالی که مذاکرات بین‌المللی تحت حمایت آمریکا ادامه دارد، یک اشتباه محض است. این کار اقدامی بسیار غیرمسئولانه خواهد بود." ...


نوشته شده در  یکشنبه 93/3/11ساعت  1:46 عصر  توسط ali 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
حامیان نه غزه ، نه لبنان ببینند
وحشیگری اسرائیل
جنایات وحوش صهیونیست
موشک های حماس
موشک های حماس
تجاوزات مکرر کرکسها
[عناوین آرشیوشده]