سفارش تبلیغ
صبا ویژن

....

 

تایمز اسرائیل/ ویروس "مرس" جان اولین قربانی را در ایران گرفت 

 

رسانه‌ها گزارش دادند که یک زن ایرانی بر اثر ابتلا به ویروس "مرس" در کرمان جان خود را از دست داده است، این اولین قربانی ایرانی ویروس کرونا است. وی یکی از دو خواهری بود که روز چهارشنبه اعلام شده بود به این ویروس مبتلا شده‌اند.

اسرائیل

 

محمدمهدی گویا رئیس بخش بیماری‌های واگیر در این‌باره گفت: "علی‌رغم تلاش‌های تیم پزشکی، بیمار که به ویروس کرونا مبتلا شده بود، درگذشت." وی تصریح کرد که خواهر دیگر وضع خوبی داشته و از بیمارستان مرخص شده است.

 

هاآرتص/ فعالان بخش اقتصاد آمریکا به دنبال سرمایه‌گذاری در ایران 

 

تلاش حسن روحانی برای خارج کردن ایران از انزوای بین‌المللی و کاهش تحریم‌های اقتصادی دارد ثمره می‌دهد. برای اولین بار در چندین دهه اخیر، فعالان بخش اقتصادی آمریکا به ایران سفر می‌کنند و با همتاهای ایرانی خود دیدار و درباره همکاری‌های احتمالی بحث و گفتگو می‌کنند. به گزارش واشینگتن پست، روحانی از زمان آغاز ریاست‌جمهوری جهت گسترش سرمایه‌گذاری خارجی در ایران تلاش کرده و به نظر می‌رسد طی سال گذشته افراد برجسته صنایع نفت و خودروسازی آمریکا با همتاهای ایرانی خود در حال مذاکره بوده‌اند.

اسرائیل

 

رضا مرعشی مدیر بخش تحقیقات شورای ملی ایرانی - آمریکایی در این‌باره معتقد است: "تعداد رو به افزایشی از آمریکایی‌ها هم از اعضای دولت و هم خارج از دولت، دارند به اهمیت همکاری با تاجران ایرانی پی می‌برند."

 

تایمز اسرائیل/ تحلیلگران می‌گویند: ایران برای بهبود روابط با خلیج باید تغییر کند 

 

دیدار اخیر "شیخ صباح الاحمد" امیر کویت که کشورش در حال حاضر رئیس شورای همکاری خلیج و نشست سران عرب است، فرصتی است برای تهران تا روابط خود با کشورهای خلیج را از سر بگیرد.

اسرائیل

 

این در حالی است که "ریاض کهواجی" رئیس مؤسسه تحلیل نظامی خاور نزدیک و خلیج مستقر در دوبی تصریح می‌کند: "بدون ایجاد تغییر واقعی در سیاست‌‌های عملی ایران، نقطه عطفی در روابط ایران با کشورهای عرب حوزه خلیج به وجود نخواهد آمد. هیچ نشانه‌ای هم از چنین تغییراتی تا کنون دیده نشده است." 

 

تایمز اسرائیل/ کری: رویکرد اسرائیل درباره اتحاد تشکیلات خودگردان مناسب است 

 

کری با تکرار رویه قبلی مقامات آمریکایی طی سخنرانی اوباما در دانشگاه نظامی وست پوینت، بار دیگر از همکاری‌های دولت با ایران با عنوان یک دستاورد بزرگ سیاست خارجی یاد کرد.

اسرائیل

 

وزیر خارجه آمریکا یادآور شد: "ما در آستانه یک تصادف بزرگ بودیم، آن‌ها داشتند سیستم هسته‌ای می‌ساختند و دنیا هم مقابل آن‌ها ایستاده بود. اما رئیس‌جمهور یک سری تحریم‌ها را اعمال کرد، ظرفیتی که به ما اجازه داد ایران را پای میز مذاکره بیاوریم. و اکنون در وسط مذاکرات هستیم." کری افزود: "برنامه هسته‌ای ایران متوقف شده و اکنون زمان مورد نیاز ایران برای غافلگیری افزایش پیدا کرده است. این یک موفقیت است." 

 

تایمز اسرائیل/ فرمانده ایرانی قول داد در صورت حمله آمریکا، اسرائیل را نابود می‌کند 

 

یکی از مقامات ارشد ایرانی روز جمعه تهدید کرد که اگر آمریکا بخواهد به ایران حمله کند، ما هم اسرائیل را نابود خواهیم کرد. مسعود جزایری معاون فرمانده کل نیروهای نظامی ایران افزود که وقتی ایران کار خود را در پاک کردن اسرائیل از نقشه دنیا تمام کرد، ارتش خود را روانه جنگ با آمریکا خواهد کرد.

اسرائیل

 

جزایری خاطرنشان کرد که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا دیوانه است که می‌گوید آمریکا هنوز گزینه اقدام نظامی برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای را مد نظر دارد. وی همچنین تصریح کرد: "اگر آمریکا و متحدانش توان حمله به ایران را داشتند، یک لحظه هم برای انجام اقدامات وحشیانه خود تأمل نمی‌کردند."

 

یدیعوت آحارانوت/ کتاب جدید مدعی شد یک فرمانده ایرانی به آمریکا پناهنده شده است 

 

"کای برد" نویسنده کتاب "جاسوس خوب: زندگی و مرگ رابرت ایمز" در این کتاب مدعی شد که وزیر دفاع و فرمانده سابق ایرانی سپاه پاسداران بعد از آن‌که اطلاعاتی حیاتی درباره برنامه هسته‌ای ایران در اختیار آمریکا گذاشت، اکنون در این کشور و تحت حمایت دولت آمریکا زندگی می‌کند.

اسرائیل

 

به گفته "برد" علی‌رضا عسگری خبرچین ایرانی بوده که با "ایمز" رئیس سابق سیا و موضوع کتاب تازه نوشته شده وی در ارتباط بوده است.

منبع: مشرق نیوز

نوشته شده در  یکشنبه 93/3/11ساعت  1:45 عصر  توسط ali 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
حامیان نه غزه ، نه لبنان ببینند
وحشیگری اسرائیل
جنایات وحوش صهیونیست
موشک های حماس
موشک های حماس
تجاوزات مکرر کرکسها
[عناوین آرشیوشده]