سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دهمین روز بحران امنیتی عراق؛

روزنامه اسرائیلی:ستاد عملیاتی"موساد"در الانبار فعال است/ استفاده داعش از سلاح‌های «رژیم صهیونیستی» / تهدید دوباره داعش علیه ایران 

روزنامه اسرائیلی: ستاد عملیاتی «موساد» در الانبار فعال است/ اخراج و محاکمه 59 افسر ارتش عراق/ هلاکت فرمانده عربستانی داعش/ تهدید دوباره داعش علیه ایران+تصاویر

به گزارش گروه بین الملل مشرق، ارتش عراق طی چند عملیات موفقیت آمیز دست گروهک داعش را به طور کامل از موصل کوتاه کرد و کنترل این منطقه را به دست گرفت. در حال حاضر چندین حمله هوایی توسط این گروهک تروریستی در سامرا شکل گرفته و مرقد دو تن از پیامبران آرمیده در استان نینوا مورد تهاجم بوده است.

شما مخاطبان گرامی از طریق این خبر، قادرید‌ تمام اخبار مرتبط با تحولات عراق را دنبال کنید. در صورت تمایل به دیدن مشروح اخبار روی لینک خبر کلیک کنید. این خبر در حال به روز رسانی است. همچنین اخبار روز گذشته در ایـنـجــا قابل دسترسی است.


*** *** *** *** *** ***
استفاده «داعش» از سلاح‌های «رژیم صهیونیستی»+عکس

به گفته منابع امنیتی عراقی، تروریستهای داعش این سلاح‌ها را در منطقه "العظیم" در استان دیالی به جا گذاشته اند.

سایت خبری "المسله" به نقل از این منابع خاطرنشان کرد که نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای عراقی پس از بیرون راندن تروریستهای داعش از منطقه العظیم، این سلاح ها را کشف کردند.

 

 

روزنامه اسرائیلی: ستاد عملیاتی «موساد» در الانبار فعال است/ اخراج و محاکمه 59 افسر ارتش عراق/150 تبعه استرالیا عضو داعش‌اند/ تهدید دوباره داعش علیه ایران+تصاویر

پرواز جنگنده‌های آمریکا در آسمان عراق

در حالی که حاکم مدنی عراق در دوره اشغال این کشور از سوی آمریکا، بر ضرورت ارسال نیروهای نظامی ویژه کشورش به عراق برای نابود کردن تروریست‌ها تأکید دارد، جنگنده‌های اف 18این کشور بر فراز عراق به پرواز در آمده‌اند.

150 تبعه استرالیا در عراق و سوریه در عضویت گروه‌های تروریستی

وزارت خارجه استرالیا اعلام کرد که 150 تبعه این کشور در عراق و سوریه در عضویت گروه‌های تروریستی هستند.

بیعت سران ارتش آزاد با داعش در دیرالزور

شماری از سران بارز گروه ارتش آزاد با گروه تروریستی داعش در دیرالزور سوریه بیعت کردند.

 اردن میزبان نشست مشورتی 13 گروه تروریستی برای ایجاد ناامنی در عراق

 13 گروه تروریستی، دو روز پیش از حمله به استان نینوا در اردن گردهم آمده و در مورد قتل عراقی­‌ها به توافق رسیده و با سرکرده گروه تروریستی داعش بیعت کردند.

روزنامه اسرائیلی: ستاد عملیاتی «موساد» در الانبار فعال است

یک روزنامه صهیونیستی از فعالیت یک ستاد عملیاتی موساد در استان الانبار خبر داد. 

59 افسر ارتش عراق اخراج و محاکمه می‌شوند

نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از ارجاع 59 افسر ارتش عراق به دادگاه نیروهای امنیت داخلی و احتمال اعدام آنها خبر داد.


تهدید دوباره داعش علیه ایران+تصاویر
گروهک تروریستی داعش اعلام کرد: «رافضی»ها بدانند، که هدف ما تخریب نماد شرک آلود در نجف، کربلاء و سامرا است. بدانید که بعد از تخریب این نمادها در عراق به ایران خواهیم آمد و مشهد ایران را با خاک یکسان خواهیم کرد.

تهدید دوباره داعش علیه ایران+تصاویر


اوباما برای اقدام در عراق تصمیم نگرفته است
یک خبرگزاری انگلیسی با استناد به گفته یک مقام بلندپایه گزارش داده رئیس جمهور آمریکا هنوز برای اقدام در عراق تصمیم لازم را نگرفته است.


 قاچاق چند نسخه خطی کمیاب از موصل به ترکیه
 پایگاه خبری اصوات العراق، مرکز جهانگردی و آثار تاریخی موصل با ابراز نگرانی از انتشار اخبار مربوط به قاچاق چند نسخه خطی کمیاب از موصل به ترکیه، اعلام کرد که این اخبار در پی تسلط تروریست­‌های دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) منتشر شده است.

در بیانیه رسمی این مرکز آمده است که منابعی که مسئول پیگیری این موضوع هستند، اعلام کردند که نیروهای تندرو که احتمالا وابسته به داعش هستند، زمینه قاچاق چند نسخه خطی کمیاب عراق را از موصل به ترکیه فراهم کردند.

بنابر بیانیه مزبور، از جمله نسخه‌­های خطی کمیباب قاچاق شده یک مصحف منحصر به فرد متعلق به دوره عباسی بود.

اکنون نهادهای ذیربط عراق در حال پیگیری این موضوع هستند تا نسخه‌­های به سرقت رفته را به کشور بازگردانده و کسانی را که در این خصوص دست داشتند، دستگیر و مجازات کنند.



3 روستای شمال عراق در تصرف داعش
 یک مقام محلی عراق اعلام کرد: در پی درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و اعضای داعش سه روستای شمال عراق به تصرف نیروهای داعش درآمد.


هلاکت فرمانده عربستانی داعش

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق با انتشار بیانیه اعلام کردند: "ابویمامه الدوسری" از سرکردگان عربستانی "داعش"، در حمله ناکام تروریست ها به پالایشگاه بیجی در شمال تکریت واقع در استان صلاح الدین به هلاکت رسیده است.

"قاسم عطا" سخنگوی نیروهای مسلح عراق پیشتر از هلاکت 40 عنصر تروریستی داعش در حمله به پالایشگاه بیجی، خبر داده بود. پس از این حمله ناکام نیروی هوایی ارتش عرق مواضع تروریست ها را در اطراف پالایشگاه بمباران کرد.



استرالیا همکاری با داعش را پذیرفت

جولی بیشاپ روز پنجشنبه به رادیو ?ای.بی.سی? استرالیا ، گفت: حدود 150 استرالیایی با گروه های مخالف در سوریه همکاری داشته و یا دارند. این افراد در یک دوره از زمان از گروه های مخالف دولت در سوریه حمایت می کردند اما براساس گزارش های رسیده این افراد اکنون با گروه های افراطی و خشن داعش همکاری می کنند.

وی گفت که ?عمیقا نگران? بازگشت این افراطیون و ?تهدیدات این مبارزان استرالیایی? است.

وزیر امور خارجه استرالیا گفت: این استرالیایی ها در حال تبدیل شدن به افراد افراطی هستند که عملیات تروریستی را به مردم آموزش می دهند و اگر به استرالیا بازگردند تهدید امنیتی محسوب خواهند شد.   منبع: مشرق نیوز


نوشته شده در  پنج شنبه 93/3/29ساعت  2:6 عصر  توسط ali 
  نظرات دیگران()

وقوع انفجار در ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی+ تصاویر

منابع رسانه ای رژیم صهیونیستی از وقوع انفجار شدیدی در ساختمان وزارت جنگ این رژیم در شهر تل آویو خبر دادند.
به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری عراقی " الیوم الثامن"،  منابع رسانه ای رژیم صهیونیستی از وقوع انفجار شدیدی در ساختمان وزارت جنگ این رژیم در شهر تل آویو خبر دادند.

پایگاه خبری روزنامه صهیونیستی یدیعوت احارونوت با اعلام این خبر و انتشار تصاویری از این حادثه افزود وقوع این انفجار در ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که بامداد چهارشنبه رخ داد سبب آتش سوزی شدیدی در این ساختمان و وحشت کارکنان آن شده است. این پایگاه خبری افزود آتش سوزی گسترده‌ای پس از وقوع انفجار شدید در یکی از ساختمان های وزارت دفاع این رژیم در مرکز شهر تل آویو رخ داد و به گفته یکی از افسران بلندپایه اسرائیلی کارکنان این  وزارت خانه ابتدا تصور کردند این حادثه بر اثر حمله با موشک های اسکاد و یا حملات انفجاری رخ داده است.

به دنبال وقوع این انفجار و آتش سوزی ، نیروهای پلیس و آتش نشانی به سرعت به محل حادثه اعزام و این منطقه را محاصره کردند . عملیات مهار آتش در این منطقه همچنان ادامه دارد  و دود غلیظی بخش هایی از آسمان شهر تل آویو را پوشانده است .

برخی از منابع خبری اسرائیل ادعا کرده اند این آتش سوزی در نتیجه نشت گاز در سالن غذاخوری یکی از ساختمان های وزارت خانه رخ داده است . این حادثه تلفات جانی نداشته اما خسارت هایی به بار آورده است .


باشگاه خبرنگاران

نوشته شده در  چهارشنبه 93/3/28ساعت  5:53 عصر  توسط ali 
  نظرات دیگران()

دهمین رئیس رژیم صهیونیستی انتخاب شد+ زندگینامه

اعضای نمایندگان کنست اسرائیل لحظاتی پیش با انداختن آرای مخفی خود دهمین رئیس این رژیم را انتخاب کردند.
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای اسرائیل، اعضای نمایندگان کنست اسرائیل لحظاتی پیش با انداختن آرای مخفی خود "رئوون ریولین" را به عنوان دهمین رئیس این رژیم را انتخاب کردند.

"یولی ادلشتاین" رییس پارلمان رژیم صهیونیستی لحظاتی پیش اعلام کرد: "رئوون ریولین" توانست 63 رای را به خود اختصاص دهد.

نامزد دیگر انتخابات ریاست رژیم صهیونیستی 53 رای نمایندگان پارلمان را به خود اختصاص داد.

****  رئوون ریولین کیست؟
رئوون ریولین از حزب راستگرای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است.

ریولین 74 ساله، بخت اول کسب کرسى ریاست رژیم صهیونیستى، از سال 1988 میلادى تا کنون به عنوان نماینده حزب لیکود عضو کنست اسراییل بوده است. در طى این دوران تنها 4 سال به عنوان وزیر ارتباطات و سخنگوى کنست فعالیت داشته است. وى متولد قدس اشغالی است و خانواده اش از سال 1809 میلادى در این شهر زندگى مى‌کنند.     

وى مدعی است به عنوان رییس قصد دارد یهودیت و دموکراسى را به هم پیوند دهد.

در سال 1989 میلادى اظهار نظر وى درباره یهودیت رژیم صهیونیستى با مقایسه کردن آن با بت‌پرستى و چیزى که کمترین شباهت را با دیانت یهودى دارد، جنجال‌برانگیز شد.  
منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته شده در  سه شنبه 93/3/20ساعت  9:16 عصر  توسط ali 
  نظرات دیگران()

توطئه‌های "دوستان سوریه" علیه اسد؛

پیشنهاد اسرائیل به آمریکا برای ضربه زدن به اسد چه بود؟

با تثبیت شاخص‌های موفقیت بشار اسد در ابعاد سیاسی و نظامی، گروه ضد سوری موسوم به "دوستان سوریه" توطئه‌های تازه‌ای برای مقابله با اوضاع کنونی طراحی کرده‌اند.

گروه بین‌الملل مشرق - در اختتامیه نشست اخیر موسوم به دوستان سوریه ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی راهکار سیاسی برای پایان دادن به جنگ در سوریه را بعید دانست و به صراحت گفت که با وجود دستاوردهایی که دولت بشار اسد داشته، اما این گروه معتقد است که هیچ یک از طرفین نمی‌تواند پیروزی کامل نظامی را به دست آورد. وی گفت که هدف گروه موسوم به دوستان سوریه افزایش تلاش برای ابقای مخالفان معتدل در عرصه سوریه است.

بنابراین از دید این گروه ضد سوری، ابقای معارضان هدف است و به این ترتیب باید ابقای گزینه جنگ نیز هدف آنها باشد، چرا که در این جنگ نباید هیچ یک از طرفین پیروز نهایی باشند.

جدیدترین توطئه‌های  


عرصه سوریه در واقع شاهد سه جنگ با عناوین مختلف در آن واحد است:
اول: جنگ آمریکا و متحدان ناتو و برخی رژیم‌های عربی علیه سوریه و ایران و تروریسم.
دوم: جنگ سوریه بر ضد اسرائیل و هم‌پیمانان ناتو و تروریسم.
سوم: جنگ غیرمستقیم روسیه و ایران با ناتو و اسرائیل و تروریسم.

مشخص است که واژه تروریسم تنها نقطه مشترک بین طرف‌ها در هر سه عنوان این جنگ است. با این وجود هر کدام از طرف‌های درگیر آن را یک طرف اضافی به شمار آورده و آن را تهدید به شمار می آورند.

علاوه بر این نکته عجیب، نکات دیگری نیز وجود دارد، آمریکا فعالیت خود را علیه سوریه و بشار اسد رئیس جمهور آن تشدید کرده است، اما علیه ارتش سوریه این فعالیت‌ها را دارد، چرا که ارتش سوریه را نیرویی قوی بر ضد تروریسم می‌داند که نباید گروه های تروریستی بر آن غلبه پیدا کنند.

واشنگتن معتقد است در صورت تحقق رویای این کشور در براندازی بشار اسد، ارتش می تواند باعث قوام قدرت در سوریه باشد. حتی در صورت ابقای بشار اسد و پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری که احتمال بیشتر نیز بر این گزینه است، آمریکا به دنبال از بین بردن ارتش نیست و یا شاید هم در این کار ناکام مانده است، چرا که پیشتر این اقدام را بر سر عراق آورد و ارتش آن را از بین برد و این کشور را در معرض هرج و مرج قرار داده و به کانون پرورش سازمان های تروریستی تبدیل کرد. اینها مثالهایی است که آمریکا از تجربه شکست خورده و پرهزینه خود در عراق به دست آورده است.

جدیدترین توطئه‌های

در مقابل گروه های به ظاهر اسلامگرای تروریستی در سوریه در حالی فعالیت های خود را علیه دولت و ارتش سوریه تشدید می کنند که هیچ اقدامی علیه اسرائیل انجام نمی‌دهند، چرا که در حال حاضر از لحاظ لوجستیک به این رژیم نیاز دارند، این نیاز در جبهه جنوبی حوران در مرزهای جولان اشغالی ملموس تر است و اسرائیل با حمایت های توپخانه ای علیه مواضع ارتش سوریه به کمک تروریست‌ها آمده و صدها مجروح آنها را پذیرفته و در بیمارستان های خود در صفد، نهاریا و طبریا به مداوای آنها پرداخته است.
 
در سایه اوضاع پیچیده منطقه‌ای و بین المللی برخی بازیگران کوچک و بزرگ به بعضی بازی‌های جالب دست می زنند، آمریکا همچنان به نیروهای مخالف به ظاهر معتدل اینگونه وانمود می کند که اجازه بقا را به بشار اسد نمی‌دهد، واشنگتن این نیروها را با سلاح های "غیر کشنده" تجهیز می‌کند، البته در عین حال موشک های ضد هوایی به آنها نمی دهد، چرا که نمی‌خواهد در روند مبارزه ارتش سوریه با تروریست های این کشور مانعی ایجاد کند.

اسرائیل نیز با اظهارات مسئولان ارشد نظامی و اطلاعاتی خود اینگونه وانمود می کند که به دنبال دخالت فعال در جنگ سوریه است تا مانع از دستیابی ارتش به پیروزی سرنوشت ساز بر دشمنان میدانی خود شود، چرا که این پیروزی را به نفع محور مقاومت و بازدارنده در منطقه می داند.

فرانسه به دنبال اجرای محاصره سیاسی و امنیتی سوریه با ارائه دو پیشنهاد به شورای امنیت است. پیشنهاد اول خواستار تحویل دادن بشار اسد به دادگاه بین المللی جنایی است و پیشنهاد دوم نیز خواستار تامین گذرگاه هایی برای کمک های انسانی در داخل سوریه بر اساس بند هفتم منشور سازمان ملل است که این باعث می شود ناتو در صورت مخالفت دمشق با ایجاد این گذرگاه ها از قدرت و خشونت علیه دولت مرکزی سوریه استفاده کند.

جدیدترین توطئه‌های

روزنامه البناء لبنان نوشت: روسیه و ایران نیز سوریه را در جنگ علیه تروریسم یاری می کنند، آنها برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آغاز ماه آینده میلادی را نیز تایید می‌کنند. میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه انتخابات را وسیله ای برای محافظت از موسسات رسمی سوریه خوانده است.

در سایه این درگیری‌ها بشار اسد روی آزاد سازی حمص حساب ویژه‌ای باز کرده است، شهری که شورشیان آن را پایتخت انقلاب سوریه می دانستند. اسد آزاد سازی این شهر را شاخصی برای شکست حل سیاسی بحران بر اساس پروژه ناتو می داند. سوریه با پیروزی در این شهر دو دستاورد مهم داشت، اول اینکه مبارزان جبهه النصره را از مناطق شمال شرقی حلب خارج کرد و گروهک داعش را نیز از بخش شمال شرقی دیر الزور اخراج کرد. دستاورد دوم استفاده از این پیروزی‌ها برای تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری در تمامی استان های این کشور غیر از الرقه است. چرا که به نظر می رسد داعش همچنان قادر به ادامه تسلط خود بر این استان است.

مجموعه موسوم به دوستان سوریه به شدت با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مخالفت می کند و آن را غیر قانونی می داند. این گروه از جامعه جهانی می‌خواهد که این انتخابات را رد کند. آنها همچنین متعهد به تغییر اوضاع میدانی شده اند و خواستار حمایت بیشتر از مخالفانی که آنها را معتدل می‌خوانند نیز هستند. در این راستا باراک اوباما به احمد الجربا رئیس ائتلاف ملی نیروهای مخالف سوریه گفته است که راهکار سیاسی تنها راه خروج از این بحران است، اما وی نیز ماند معاونانش به الجربا گفته که از مخالفان سوریه با سلاح های غیر کشنده حمایت خواهد کرد و این به معنای آن است که این مخالفان همچنان قادر به ادامه جنگ خواهند بود.

از سوی دیگر اسرائیلی ها با استفاده از برخی اطلاعات کارشناسان شورای امنیت ملی آمریکا به دنبال مطرح کردن مجدد طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه بر آمده‌اند. آنها می گویند اگر مخالفان به موشک های ضد هوایی و ضد تانک مجهز شوند، این سلاح ها ممکن است به دست دشمنان اسرائیل برسد، بنابراین تنها جایگزین امن این اقدام این است که آمریکا یا ناتو منطقه پرواز ممنوع را در سوریه ایجاد کنند تا مانع استفاده بشار اسد از ناوگان هوایی‌اش شوند.

جدیدترین توطئه‌های

اسرائیل معتقد است ایجاد منطقه پرواز ممنوع می تواند به برتری نیروهای سوریه بر مخالفان پایان دهد.
 
تعامل آمریکا با این پیشنهاد به بررسی دو شاخص از تحولات جهانی بستگی دارد:

اول: نتیجه دور جدید مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 که ماه آینده برگزار خواهد شد. از این منظر عدم ایجاد توافق دائمی با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای این کشور می تواند آمریکا را به سمت پذیرش ایده اسرائیل در ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه بکشاند تا از این طریق فشارها را بر تهران افزایش دهد.
 
دوم: کندی در تعیین جانشین اخضر ابراهیمی به عنوان نماینده بین‌المللی به علت استفاده از وقت برای افزایش فشار از طریق تمام راهکارهای ممکن بر ایران و سوریه است.

منبع: مشرق نیوز


نوشته شده در  سه شنبه 93/3/13ساعت  2:19 عصر  توسط ali 
  نظرات دیگران()

سالهاست که این طنز را همه ما و دنیا می شنوند:

« اسرائیل به ایران حمله می کند.»

و ما به شما می گوئیم: لطفاً حمله کنید ما بی صبرانه منتظر شما هستیم تا برای همیشه شما را از  نقشه جهان محو و این آلودگی و نجاست را از نقشه جغرافیای جهان هستی پاک کنیم.

لطفاً حمله کنید...

پشه ای در آرزوی حمله به عقاب بسر می برد که عمرش تمام شد...


نوشته شده در  یکشنبه 93/3/11ساعت  1:57 عصر  توسط ali 
  نظرات دیگران()

   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
حامیان نه غزه ، نه لبنان ببینند
وحشیگری اسرائیل
جنایات وحوش صهیونیست
موشک های حماس
موشک های حماس
تجاوزات مکرر کرکسها
[عناوین آرشیوشده]