سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تجمع ضدصهیونیستی در پایتخت نروژ پرز جنایتکار را اخراج کنید

شماری از فعالان طرفدار فلسطین، 26 سازمان مختلف حقوق بشری و احزاب نروژی به سفر رئیس‌ رژیم صهیونیستی به نروژ اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از خبرگزاری الرای فلسطین، سفر شیمون پرز با موجی از تظاهرات و محکومیت از سوی سازمان‌های مدافع حقوق بشر و احزاب چپگرای نروژی همراه بود و فعالان طرفدار فلسطین و ضدصهیونیست با برپایی تظاهرات مقابل کاخ سلطنتی خواستار اخراج پرز از نروژ شدند.
26 سازمان مدافع حقوق بشر و احزاب چپگرای نروژی در بیانیه‌ای مشترک خشم خود را نسبت به سفر شیمون پرز به کشورشان به خاطر نقض دایمی و غیرقابل قبول حقوق ملت فلسطین ابراز داشتند.
در این بیانیه از دولت نروژ به خاطر دعوت از شیمون پرز به شدت انتقاد شده و از مقامات دولتی خواسته شده است به جای اینگونه اقدامات به دنبال محاکمه این جنایتکاران باشند.
شماری از بازیگران هالیوود نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند در کنار مردم فلسطین ایستاده‌اند و از خواست آنها برای تحریم رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.
این بازیگران سیاست‌های رژیم صهیونیستی درباره مردم فلسطین را محکوم و خواستار توجه جامعه جهانی به حقوق ملت فلسطین شدند.
نفرت جهانی از سران رژیم صهیونیستی هر روز بیشتر می‌شود و این امر مقامات این رژیم را نگران کرده است.

منبع: کیهان

نوشته شده در  چهارشنبه 93/2/24ساعت  10:47 عصر  توسط ali 
  نظرات دیگران()

پیروزی بزرگ اسد از دید تل‌آویو وواشنگتن

دبکا: توافقنامه "حمص" اثبات وزنه سنگین تهران در معادلات بود/ سناتور مک‌کین: این یک پیروزی بزرگ برای اسد است

سایت صهیونیستی دبکا و سناتور "جان مک‌کین" آزادسازی حمص را پیروزی بزرگ بشار اسد خوانده‌اند.
سایت صهیونیستی دبکا: توافقنامه گروه بین الملل مشرق - پیروزی های اخیر بشار اسد و نقش آفرینی دیپلماتیک ایران در کنار سازمان ملل متحد در مورد پایان بخشیدن به بحران سوریه، شگفتی و خشم مقامات صهیونیستی و نیز آمریکایی را برانگیخت. رسانه های مختلف اسرائیل و نیز سناتورهای بانفوذ آمریکا ضمن ابراز نگرانی در مورد رویدادهای اخیر، از توافقنامه حمص به عنوان یکی از پیروزی های استراتژیک بشار اسد که معادلات سیاسی سوریه را بیش از پیش به نفع اسد، رقم زده و احتمال پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری آتی را افزایش می دهد، یاد کردند.

روز چهارشنبه 17 اردیبهشت در کمال ناباوری بسیاری از دشمنان نظام بشار اسد گرفته تا تحلیل گرانی که ساعت شنی سقوط بشار را می نگریستند و برای شکست وی شماره معکوس را آغاز کرده بودند، ارتش سوریه با نظارت سازمان ملل متحد و ایران، خیابانها، کوچه ها و مخفیگاه‌های شهر تاریخی حمص را از مخالفان و شورشیان حکومت بشار، تخلیه کردند.
 
سایت صهیونیستی دبکا که در مطالب و اخبار مختلف خود سقوط اسد را واقعه ای قریب الوقوع و بدون تردید می دانست، به پیروزی اسد در توافقنامه حمص، اذعان کرد و نوشت: «نزدیک به دو سال، حمص به عنوان پایتخت شورشیان نظامی و نیروهای تکفیری به شمار می آمد و عملیاتهای مختلفی علیه نظام بشار اسد و حامیان آن در این شهر انجام شد اما پس از پیروزی های ارتش سوریه و بر اساس توافقنامه ای با میانجی گری سازمان ملل و ایران، نیروهای مخالف تسلیم شده و شهر را به ارتش بشار اسد سپردند. در نتیجه نیروهای بشار اسد بدون هیچ گونه درگیری، موفق به بازپس گیری شهر شدند. نیروهای شورشی همچنین موافقت کردند که بسیاری از شهرها و روستاهای شیعه نشین در مرکز و شمال سوریه را تخلیه کرده و از آنها عقب نشینی کنند.»

این سایت صهیونیستی با تأکید بر حضور موفق دیپلماتیک ایران در این توافقنامه افزود: «پیروزی دیپلماتیک بشار اسد و پیشرفت در حل و فصل بحران کنونی سوریه، دو نکته را به اثبات می رساند: اول اینکه برنامه مذاکرات صلح آمریکا و تلاشهای جان کری برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 و پیشبرد آن با شکست قطعی مواجه شده است. آمریکا تلاش فراروانی به کار بست تا مذاکرات ژنو 2 به موفقیت برسد اما نمایندگان دولت سوریه، مذاکره با هیئتی که غرب آنها را نمایندگان مخالفان می دانستند، قبول نکرد و در نهایت این مذاکرات بدون هیچ گونه نتیجه و توافقی به پایان رسید. این در حالی است که اکنون و پس از شکست کنفرانس ژنو 2، مذاکره با مخالفان در حمص با میانجی گری غایب بزرگ ژنو 2، یعنی ایران به موفقیت رسید.

دوم آنکه توافقنامه حمص، ثابت کرد تهران وزنه قابل ملاحظه و سنگینی در پایان دادن به بحران فعلی سوریه محسوب می شود. گفته می شود اتحادی پولادین بین ایران و مسکو برقرار شده تا دست آمریکا را از  مداخله در سوریه کوتاه کند.»

سایت صهیونیستی دبکا: توافقنامه

در همین راستا سناتور مک کین، قهرمان جمهوریخواهان در مصاحبه با یکی از خبرگزاریهای معتبر بین المللی،  تحولات اخیر سوریه را «پیروزی بزرگ بشار» نامید. وی گفت: «این یک لحظه تاریخی برای بشار اسد است چون می تواند سرآغازی برای پیروزی های دیگر بشار بر مخالفان خود محسوب شود و نهایتا روند انتخابات را نیز تحت شعاع قرار خواهد داد.» این در حالی است که آمریکا به تازگی وعده یک کمک هفت میلیون دلاری را برای تهیه «سلاح های غیرکشنده» به احمد جربا رهبر مخالفان بشار اسد داده و کمکهای تسلیحاتی خود برای مبارزه با نیروهای اسد را همچنان در دستور کار قرار دارد.

پایگاه صهیونیستی دبکا در این باره نوشته است: «کارشناسان معتقدند کمکهای آمریکا به مخالفان نظام بشار اسد قابل قیاس با آمادگی تسلیحاتی و پیروزی های ارتش سوریه نیست و گویا آمریکا نمی خواهد از خواب سنگینی که فرو رفته، بیدار شود چون در زمین سوریه ورق کاملا به نفع بشار برگشته است

نکته مهمتری که جامعه بین المللی در رسانه ها، خبرها و تحلیل های خود به آن اشاره داشتند، اذعان به نقش‌آفرینی ایران در فرایند بازگشت آرامش به سوریه است. سایت صهیونیستی دبکا در گزارش اخیر خود با اعتراف به ضرورت حضور ایران در روند پایان بخشیدن به بحران سوریه، نوشته است: «سازمان ملل نیز به ضرورت حضور ایران در حل و فصل بحران سوریه واقف شده است. همه به این نتیجه رسیده اند که ایران حتی بیشتر از روسها می تواند اوضاع منطقه را کنترل کند.»

سایت صهیونیستی دبکا: توافقنامه

"ْآرمل شاریه" تحلیلگر شبکه تلویزیونی فرانس24 گفت: "بشار اسد"ثابت کرد که مذاکرات ژنو دو درباره دوره انتقالی سیاسی در سوریه با خلأ زیادی صورت گرفت چرا که در آن زمان جامعه بین المللی تلاش می کرد توافقی بین نظام و مخالفان برای حمص ایجاد کند اما بشار اسد می گفت مخالفانی که در ژنو حضور یافته اند نمایندگان واقعی طرفهای درگیر در حمص نیستند.
 
همچنین غایب بزرگ دیگر مذاکرات ژنو ایران بود. سفیر ایران در مذاکرات کنونی حمص نقش بسیار مهمی ایفا کرده است. ایران به این ترتیب نشان داد در مذاکرات مهم همواره می تواند تاثیر گذار باشد. این نیز پیروزی بزرگی برای حکومت دمشق به شمار می رود.

این کارشناس ادامه داد توافقنامه حمص درباره خروج شورشیان از این شهر پیامی به همه شورشیان در سوریه است. اگر توافقنامه حمص مطابق برنامه پیش برود، مرحله بعدی نوبت حلب خواهد بود و دولت سوریه تلاش خواهد در این ناحیه با شورشیان توافق کند.



منبع: مشرق نیوز


نوشته شده در  چهارشنبه 93/2/24ساعت  10:32 عصر  توسط ali 
  نظرات دیگران()

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

نتانیاهو: کار برنامه هسته ای ایران یک‌شبه تمام است/نگرانی اسراییل از طعنه های سپاه به آمریکا/ سایه سنگین ایران بر سفر نتانیاهو به ژاپن

گروه بین‌الملل مشرق-سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است    : 

 

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل ادعای نخست‌وزیر سابق اسرائیل مبنی بر توان نظامی آمریکا در یک‌شبه خاتمه دادن برنامه هسته‌ای ایران، گفتگوی هفته آینده وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل درباره مسئله هسته‌ای ایران، حضور وزیر دفاع آمریکا بعد از شش سال در نشست شورای همکاری خلیج، مسائل باقیمانده در دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران، و تلاش نتانیاهو برای متقاعد کردن ژاپن به ادامه تحریم‌ها علیه ایران می‌شود. 

 


دبکافایل/ ایهود باراک: آمریکا می‌تواند در کم‌تر از یک شب کار برنامه هسته‌ای ایران را تمام کند

 

ایهود باراک نخست‌وزیر سابق اسرائیل خطاب به مؤسسه سیاست‌‌های خاور نزدیک واشینگتن گفت که اگر اوباما دستور صادر کند، حمله نظامی آمریکا علیه تأسیسات هسته‌ای ایران "تنها بخشی از یک شب" طول می‌کشد.وی تصریح کرد که این عملیات از حمله برنامه‌ریزی شده سال گذشته برای از بین بردن زیرساخت‌های سلاح‌های شیمیایی بشار اسد ساده‌تر خواهد بود.

 

اسرائیل

باراک افزود: "دولت آمریکا هدف خود را از "جلوگیری از دسترسی ایران به ظرفیت نظامی هسته‌ای" به "جلوگیری از دسترسی ایران به ظرفیت نظامی هسته‌ای در دوره ریاست‌جمهوری اوباما" تغییر داده است." وی همچنین گفت: آمریکا طی سال‌‌های گذشته "تصور می‌شود که ضعیف شده است."

 

هاآرتص/ وزیر دفاع آمریکا هفته آینده به اسرائیل سفر می‌کند

 

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا هفته آینده به اسرائیل سفر و با موشه یعلون وزیر دفاع اسرائیل دیدار می‌کند. طی این دیدار قرار است یعلون و هیگل درباره مسائل استراتژیک مهم در منطقه از قبیل برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کنند. سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا هم روز جمعه سفر خود به اسرائیل را خاتمه داد و گفت: "هیچ شکی نیست. تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل تغییر ناپذیر و آهنین است."

اسرائیل

 

دبکافایل/ چاک هیگل در سفر قریب‌الوقوعش به خاورمیانه با انتقاد علیه سیاست‌‌های منطقه‌ای آمریکا مواجه می‌شود

 

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا دوشنبه به عربستان سعودی سفر می‌کند تا در نشست وزرای دفاع کشورهای شورای همکاری خلیج شرکت کند.وی اولین وزیر دفاع آمریکاست که طی شش سال گذشته در این نشست شرکت می‌کند. این غیبت طولانی نشان از سیاست عدم دخالت نظامی دولت اوباما در خاورمیانه و فاصله گرفتن سیاسی واشینگتن و منطقه دارد.

 

تفکر غالب در پایتخت‌های خاورمیانه این است که باراک اوباما شعار "بعد از من سیل می‌آید" را اتخاذ کرده و می‌خواهد رئیس‌جمهور بعدی را با ایرانی مواجه کند که کاملاً ظرفیت ساخت سلاح هسته‌ای را دارد. همین موضوع است که عربستان سعودی و اسرائیل به هیچ وجه نمی‌توانند بپذیرند، چون به اوباما اجازه می‌دهد تا دو دوره ریاست‌جمهوری خود را با آرمان خالی کردن شانه آمریکا از دخالت‌های نظامی به پایان برساند.

 

اسرائیل

همین سیاست‌هاست که موجب شد تا هفته گذشته فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران با افتخار اعلام کرد که ایران می‌تواند به راحتی در کم‌تر از یک دقیقه یک ناو هواپیمابر آمریکایی را غرق کند. اگرچه این ادعا ممکن است واقعیت نداشته باشد، اما همین طعنه پوچ هم حاکی از این اطمینان خاطر است که واشینگتن در مقابل این ادعا نخواهد ایستاد و مانعی بر سر راه رسیدن ایران به آستانه هسته‌ای ایجاد نمی‌کند.

 

تایمز اسرائیل/ در حالی که مذاکرات ایران به مرحله نهایی نزدیک می‌شود، مسائل پیچیده‌ای باقی است

 

ایران و شش قدرت جهانی سه‌شنبه دور بعدی مذاکرات هسته‌ای را در وین آغاز می‌کنند. در عین حال هنوز مسائلی مهم باقی مانده است که باید تا قبل از 20 ژوئیه حل و فصل شود، زمانی که مدت اعتبار توافق موقت شش ماهه به پایان می‌رسد.

 

مسئله اول غنی‌سازی است. اظهارات دو طرف نشان می‌دهد که مذاکره‌کنندگان هنوز هم در این موضوع بزرگ با هم اختلاف‌نظر دارند. کشورهای 1+5 می‌خواهند ایران تعداد سانتریفیوژهای خود را کاهش دهد و احتمالاً حتی تأسیسات فوردو را تعطیل کند و یا درباره محدودیت در خروجی هرکدام از سانتریفیوژها توافقی حاصل شود. تحقیقات ایران درباره سانتریفیوژهای 15 برابر سریع‌تر هم باید مورد بحث قرار گیرد.

 

اسرائیل

مسئله دوم نیز رآکتور اراک است. ایران طبق توافق موقت متعهد شد تا ساخت رآکتور هسته‌ای اراک را متوقف کند. این در حالی است که علی اکبر صالحی رئیس آژانس انرژی اتمی ایران ماه آوریل اعلام کرد که این موضوع با پیشنهاد ایران مبنی بر تغییر در طراحی این رآکتور "عملاً حل شده" است.

 

مسئله سوم نظارت‌ها است. قدرت‌های جهانی خواستار افزایش و دائمی شدن نظارت‌ها هستند، مثلاً از طریق تعهد ایران به پروتکل الحاقی در توافقنامه نظارت این کشور با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی.

 

مسئله چهارم ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران است.کشورهای 1+5 همچنین می‌خواهند که ایران به سؤالات آژانس درباره شواهدی مبنی بر تلاش‌های تهران برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای قبل از سال 2003 و احتمالاً بعد از آن پاسخ دهد. ایران قول داده تا قبل از 15 مه مسئله استفاده از چاشنی‌های انفجاری خاصی را برای آژانس توضیح دهد که می‌توانند در سلاح‌های هسته‌ای نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

 

مسئله آخر نیز موشک‌های بالستیک هستند. قدرت‌های جهانی می‌خواهند توافق نهایی شامل ساخت موشک‌های بالستیک توسط ایران هم بشود، موشک‌هایی که می‌توانند کلاهک هسته‌ای هم حمل کنند. در حالی که ایران می‌گوید این مسئله نباید بخشی از مذاکرات هسته‌ای باشد، چون هیچ ارتباطی به برنامه هسته‌ای ندارد.

 

تایمز اسرائیل/ سایه سنگین ایران بر سفر نتانیاهو به ژاپن

 

نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل برای گفتگو با همتای ژاپنی خود "شینزو آبه" درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و همکاری‌های اقتصادی به این کشور سفر می‌کند. نتانیاهو احتمالاً درباره مذاکرات هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی به ژاپن فشار خواهد آورد. وی از "آبه" خواهد خواست تا تحریم‌ها علیه ایران را برندارد و موضع اسرائیل را اتخاذ کند، مبنی بر این‌که هیچ چیز جز از بین رفتن کامل برنامه هسته‌ای ایران قابل قبول نیست.

اسرائیل




منبع: مشرق نیوز


نوشته شده در  دوشنبه 93/2/22ساعت  10:9 عصر  توسط ali 
  نظرات دیگران()

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی:

تمام سرزمین‌های اشغالی تحت پوشش موشک‌های حزب الله قرار دارد

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت تمامی سرزمین‌های اشغالی تحت پوشش موشک‌های حزب الله قرار دارند.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از صدای اسرائیل:"بنی گانتز" روز دوشنبه در جریان بازدید از آموزش‌های نظامی نیروهای اسرائیلی در کرانه غربی اظهار داشت : "موشک‌های حزب الله تمامی سرزمین‌های اشغالی را تحت پوشش خود دارد.


او در ادامه خاطر نشان کرد : پس از پایان دوره مذاکرات بین فلسطین و اسرائیل که مدت آن 29 آوریل پایان یافت ، نیروهای ارتش اسرائیل بر اساس تحولات میدانی در جبهه‌های جنوبی و شمالی به آموزش مشغول بوده‌اند.

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه براساس تحولات میدانی باید به تمرینات نظامی خود ادامه دهیم افزود : فلسطینی‌ها تا ابد آرام نخواهند ماند.

او افزود: ارتش اسرائیل آماده مقابله با واکنش هر کشور عربی است و آنچه را که در این کشورها در جریان است را پیگیری می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران


نوشته شده در  دوشنبه 93/2/15ساعت  1:39 عصر  توسط ali 
  نظرات دیگران()

کَرکَس یا لاشخور پرندگانی هستند که بیشتر از مردار تغذیه می‌کنند. این پرنده یا پرنده‌های هم‌خانواده با آن را در فارسی مرغ مردارخوار، دژکاک، دال و لشخور نیز نامیده‌اند.

کرکس‌ها به‌ندرت به حیوانات تندرست حمله می‌کنند ولی ممکن است حیوانی زخمی یا بیمار را بکشند.


نوشته شده در  یکشنبه 93/2/14ساعت  11:50 عصر  توسط ali 
  نظرات دیگران()

   1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
حامیان نه غزه ، نه لبنان ببینند
وحشیگری اسرائیل
جنایات وحوش صهیونیست
موشک های حماس
موشک های حماس
تجاوزات مکرر کرکسها
[عناوین آرشیوشده]